BMW


Naprzód BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe

Ondřej Koníček | Aktualności, recenzje | Komentarzy: 1 |

Dziś popatrzmy na samochód BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe. Jest to delikatnie poprawiony model “trójkowej”serii, który został wyposażony w silnik 2.0D z modelu 1, gdzie nosił nazwę 123D. Sprawdźmy, jak sobie z tym radzi Alpina.

Dziś popatrzmy na samochód BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe. Jest to delikatnie poprawiony model “trójkowej”serii, który został wyposażony w silnik 2.0D z modelu 1, gdzie nosił nazwę 123D. Sprawdźmy, jak sobie z tym radzi Alpina.

BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe

Model 330D jest samochodem, do którego zostały wprowadzone zmiany dotyczące między innymi silnika. Wybór całkiem słusznie padł na najlepszy silnik dieslowy naszej planety, podwójnie doładowaną dwulitrówkę. Jednak inżynierowie z Alpiny nie dodali mocy nowemu modelowi. Zamiast 200 KM dysponuje 211 KM, co nie jest oszałamiającą poprawą. Ale powołując się na oficjalne liczby, można stwierdzić, że jest to najbardziej wydajny samochód tej firmy – jeśli wziąć po uwagę przeliczenie mocy na jeden litr pojemności skokowej. Na pierwszy rzut oka nie odróżnisz nowego modelu od klasycznego coupe. Zdradzają go jednak napisy Alpina – z tyłu pojazdu, wewnątrz oraz na dole przedniego zderzaka.

BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe

A jak jeździ nowy model? Po prostu wspaniale. Na pierwszy rzut oka moc 211 KM wydaje się przeciętna, ale dużo daje turbosprężarka, silnik z odrobiną przesady można porównać do benzynowego. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,9 sek., maksymalna prędkość to 245 km/h. Kolejną wspaniałą cechą silnika jest jego zaskakująca dbałość o środowisko naturalne. Zużycie bez większych problemów można utrzymać w granicach 6,5 litra/100km, emisja CO2 na jeden kilometr to jedynie 143g. Wersja z silnikiem diesel 3,0 jest trochę szybsza i bardziej gwałtowna, ale zużycie i emisja CO2 są nieporównywalne. Jeśli więc interesuje Cię ochrona naszej planety, a jednocześnie chcesz mieć sportowy wóz – to ten samochód jest stworzony dla Ciebie. Cena na razie nie została ujawniona, ale prawdopodobnie będzie wysoka, co jest już tradycją w przypadku samochodów firmy Alpina.

BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 3

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupe


liczba postów: 1

Damian Szczupiel

01.04.2013 v 21:07

Jest bardzo ciekawe nowe forum http://www.turboforum.pl bardzo dużo informacji w temacie turbosprężarek samochodowych i nie tylko. Warto tu zaglądnąć jak masz problemy z turbo.

Odpowiedz

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.