Naprzód Citroen i Peugeot na autosalonie w Paryżu
Citroen i Peugeot na autosalonie w Paryżu
Dziś będziemy kontynuować odiwdziny paryskiej wystawy samochodów. Tym razem obejrzymy stanowiska dwóch francuskich producentów, a mianowicie Citroena i Peugeota.
Dziś będziemy kontynuować odiwdziny paryskiej wystawy samochodów. Tym razem obejrzymy stanowiska dwóch francuskich producentów, a mianowicie Citroena i Peugeota. Dla tych producentów była to tak naprawdę domowa wystawa, także na pewno chcieli się dobrze zaprezentować i zabłysnąć.
Zaczniemy od Citroena. Miał on całkiem oszałamiające stanowisko, a jego koncepty jak zawsze przykuwały, wielką uwagę. Każdy samochód znajdujący się przy tym stanowisku był wyjątkowy, dokońca była także wystawiona sportowa wersja samochodu C4, a mianowicie wersja WRC. Jako pierwszy samochód przedstawimy C3 Picasso. Jest to mały miejski samochód dostawczy, który jest bezpośrednim konkurentem Renault Modus, a do sprzedaży wejdzie w 2009 roku. Samochód będzie pięcioosobowy, dostatecznie przestrzenny, a podstawowa cena będzie wynosiła około 12 tysięcy funtów (około 516 tys. złotych). Wielką uwagę zwrócił na siebie również biały samochód o nazwie GT. Jest to mix rajdowego auta i klasycznego auta sportowego, który będzie maskotką nowej wersji gry na PlayStation 3, wyścigu Gran Tourismo. Kolejnymi interesującymi samochodami były siedmioosobowy Berlingo i samochód o nazwie Nemo, który jest małym i tanim MPV.
Drugi krajowy producent, a mianowicie Peugeot, przedstawił także bardzo udane i obszerne stanowisko. Definitywnie był zaprezentowany samochód Peugeot RC, czteroosobowy stylowy sedan z napędem na cztery koła. Największe jednak wrażenie zrobił na nas prototyp nowego sedana średniej klasy, model 408. Wyglądał bardzo dynamicznie i sportowo, ale wygląd będzie jeszcze prawdopodobnie znacznie zmieniony. Napęd projektu gwarantowała benzynowa tysiąc sześćsetka z doładowaniem o mocy 218 koni. Jednak, gdy weźmiemy pod uwagę, że dodatkowych 95 koni pochodzi z elektrosilnika, uzyskamy końcową moc na interesującym poziomie 313 koni przy zachowaniu rozumnego zużycia paliwa. Napędzane będą cztery koła. Następnie zaprezentowane były projekty Prologue, czyli SUV, który jest zbudowany na platformie hatchbacku niższej średniej klasy, samochodu 308 i wyścigowego auta 908.
Ocena:
głosów: 3
Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena
Podobne
Dyskusje
Dyskusja do artykułu Citroen i Peugeot na autosalonie w Paryżu
liczba postów: 0