Naprzód Honda Civic Type R 2009

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic Type R 2009

Ondřej Koníček | Aktualności, recenzje | Komentarzy: 0 |

Hothatch Honda Civic Type-R jest naprawdę dobrym samochodem. Ale do tej pory miał dosyć wyraźny minus, który się odnosił jedynie do europejskiego rynku. Na szczęście w 2009 roku „naprawiono“ ten błąd i dzisiaj mozecie się zapoznać z ,,nową“ Hondą Civic...

Hothatch Honda Civic Type-R jest naprawdę dobrym samochodem. Ale do tej pory miał dosyć wyraźny minus, który się odnosił jedynie do europejskiego rynku. Na szczęście w 2009 roku „naprawiono“ ten błąd i dzisiaj mozecie się zapoznać z ,,nową“ Hondą Civic Type-R.

Honda Civic Type R 2009

Owym minusel był kolor. Od początku lat 90. wszystkie kultowe i szybkie Hondy (NSX, Integra Type-R) były sprzedawane w białym kolorze, a niestety na rynek europejski trafiły Hondy w kolorze czarnym, czerwonym, srebrnym oraz w badzo dziwnym odcieniu brązowego. I właśnie brakowało jedynie białego koloru. Na szczęście ta „przeszkoda“ została zniwelowana i w dzisiejszym teście zaprezentujemy uroczy hatchback w stylowym białym kolorze. Jego design to klasyczny Type-R, który do normalnego Civicu wprowadza duże koła oraz logo R umieszczone z tyłu oraz na masce. Część przednia ma bardzo agresywny wygląd, co od razu sprawia wrażenie, że samochód czeka na sygnał do wyścigu. Część tylna jest już natomiast „spokojniejsza“ i nie każdemu może się podobać. Wnętrze nie różni się praktycznie niczym od klasycznej wersji, na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie bardzo nowoczesnego i można śmiało powiedzieć, że jest aż futurystyczne. Na szczęście nie traci na funkcjonalności oraz łatwości w obsłudze. Trójramienna kierownica obszyta czerwoną nitką świetnie dopasuje się do ręki, tak samo jak i główka drążka. Oczywiście logo R znajdziecie i we wnętrzu. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca, ale nie polecamy wam dłuższego podróżowania.

Honda Civic Type R 2009

Honda Civic Type R 2009

W hothatchu bardzo ważnym elementem jest silnik. Możecie mieć bestię z 250 końmi, ale pierwotną myślą twórców był silnik, który kocha wysokie obroty. I właśnie Honda Civic Type-R to spełnia. Pod maską znajdziecie wysokoobrotowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1998cc z DOHC, który gwarantuje najwyższą moc 200 koni przy 7800 obr/min oraz 193 Nm przy 5600 obr/min. Aby rozkoszować się jazdą autem z takim silnikiem, musicie porządnie dodać, ponieważ taki typ silnika może się dopiero wykazać na wyższych obrotach. Na średnich i niskich obrotach sprawia wrażenie leniwego. Dźwięk produkowany przez ten slnik jest napawdę świetnyi nie można go porównać do konkurencyjnych hothatchów, jak chociażby 2.0 TFSI z Golfu V GTI. Pracę silnika można porównać do warkotu piły motorowej. Jego osiągnięcia drogowe nie trzeba specjalnie komentować, ponieważ mówią same za siebie. Przyśpieszenie z 0-100 km/h przbiegnie w czasie 6.6s, a jego maksymalna szybkość to 235 km/h. Auto posiada napęd jedynie na przednie koła, które to sterowane są szesciostopniową skrzynią biegów, dokładną jak szwajcarski zegarek. Ale jeżeli chcecie naprawdę porządnie skorzystać z przyjemności jazdy, musicie się wybrać na idealnie równą i gładką drogę, ponieważ jest bardzo twardo ustawiony i praktycznie nie filtruje prawie żadnej nierówności. W mieście będziecie trochę cierpieć, ale na drodze dobrej jakości doznacie nieporównalnej przyjemności.

Honda Civic Type R 2009

Honda Civic Type R 2009

Honda Civic Type-R jest wreszcie do zdobycia w białym kolorze, co jest na pewno dobrą wiadomością dla wielbicieli szybkich Hond. Ale Type-R jest dalej tym samym samochodem, jakim zawsze był. Jest to bezkompromisowy hothatch, który jest skierowany przede wszystkim na kierowcę i jego wrażenia wywołane za kierownicą. Dla pasażerów nie jest zbyt łaskawy, ale auto nie jest samochodem rodzinnym. Jego przeznaczeniem jest szybka i przyjemna jazda.

Honda Civic Type R 2009

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Honda Civic Type R 2009


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.