Naprzód Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Koncern Lancia zdecydował się na powrót do poprzednich zainteresowań za sprawą nowego samochodu Delta. Jest to legendarny następca hatchbacka, który brał udział w światowym konkursie rally i powstał z nim związany kult.

Koncern Lancia zdecydował się na powrót do poprzednich zainteresowań za sprawą nowego samochodu Delta. Jest to legendarny następca hatchbacka, który brał udział w światowym konkursie rally i powstał z nim związany kult. Nowa Delta trafi na rynek w 2009 roku, ale już miał miejsce jej pierwszy test drogowy.

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

Nowa Delta jest stylowym pięciodrzwiowym hatchbackiem, który jakością wykończenia i oferowanym luksusem przypomina ~1 i ~2. Wnętrze jest bardziej przestronne niż u większości obecnych hatchbacków, a to głównie dzięki cienkim C-słupkom. Jeśli chodzi o materiał to znajdziesz bardzo dobry plastik, aluminiowe oraz skórzane dodatki. Dodatkowo wszystko jest starannie dopasowane, na pierwszy rzut oka oraz dotyk wnętrze sprawia wrażenie naprawdę luksusowe, tak jakby był samochodem z klasy wyższej. W tym kierunku włoska marka się naprawdę popisała i wnętrze zasługuje jedynie na pochwałę. Dodatkowo jest obszerny, wszystkie elementy do obsługi są na swoim miejscu, a kierownicę znakomicie trzyma się w rękach nawet jeśli mogłoby się tak nie wydawać to tak naprawdę jest. Siedzenia mają dobre oparcia a boki są bardzo dobrze zrobione, nadają się do sportowej jazdy są bardzo miękkie i komfortowe.

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

A co było pod maską testowanego auta? Całkowicie nowy silnik diesel 1.9 twin-turbo, daje moc 190 koni przy 4000 obr/min i moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min. Na podstawie tych liczb jest oczywiste, że zaciąg będzie miażdżący. I tak też jest, samochód osiąga przyspieszenie 0-100 km/h w 7.9 s a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa z grubsza 6 litrów i produkcji CO2 149 g/km. Byliśmy bardzo zadowoleni z silnika jest on dodatkowo wyciszony, także prawie w ogóle go nie słychać. Oczywiście napęd jest na przednie koła, a manualna skrzynia biegow jest 6-cio stopniowa.

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

Właściwości jazdy są w większości skierowane na komfort, ale samochód da sobie rade nawet z ostrą jazdą, także auto jest na wszystko przygotowane. Hamulce są bardzo mocne, można by powiedzieć, że aż nazbyt. W ofercie będą jeszcze silniki benzynowe 1.4 turbo i 1.8 turbo plus diesel 1.6 i 2.0 l. Wszystkie silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa. Oficjalna data wprowadzenia do sprzedaży nie została jeszcze podana, ale nieoficjalnie mówi się o połowie 2009 roku.

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 8

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Lancia Delta - pierwsze wrażenia z jazdy


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.