Naprzód Mazda RX-8 R3

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda RX-8 R3

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Mazda produkuje swój silnik rotacyjny już wiele lat - przez ten czas stał się prawdziwą legendą i wizytówką firmy. Dziś spójrzmy na test drogowy samochodu sportowego Mazda RX-8 R3, który został w ten silnik wyposażony.

Mazda produkuje swój silnik rotacyjny już wiele lat - przez ten czas stał się prawdziwą legendą i wizytówką firmy. Dziś spójrzmy na test drogowy samochodu sportowego Mazda RX-8 R3, który został w ten silnik wyposażony.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Głównymi cechami tego silnika jest wyższe zużycie oleju, paliwa, konieczność jak najwyższych obrotów oraz po prostu fantastyczny dźwięk. Silnik wytrzyma do 9000 obrotów/min, o czym jednostki napędowe klasycznej konstrukcji mogą tylko pomarzyć. Silnik o pojemności 1308cc daje największy wynik 228 koni mechanicznych i moment obrotowy 210Nm. Mazda RX-8 z przyspieszeniem 0-100 km/h poradzi sobie w 6,4 s a najwyższa prędkość to 235 km/h. Skrzynia biegów ma 6 stopni i wyróżnia się bezwzględną dokładnością i szybkością zmiany biegów. Korzystać z niej to czysta radość i wierz nam – będziesz musiał to robić często, ponieważ utrzymać silnik na idealnych obrotach nie jest łatwe. Ale wspaniały dźwięk i dobry zaciąg są wystarczającą rekompensatą. Jeśli chodzi o design jest to egemplarz wyjątkowy. Samochód posiada 18-calowe felgi aluminiowe, znajdziesz w nim mnóstwo funkcjonalnych sportowych dodatków, jak na przykład podwójną końcówkę rury wydechowej czy tylny spojler. Wnętrzu także nie brakuje funkcjonalności ani wysokiej jakości materiałów, jest tylko trochę ciasno. Samochód jest prezentowany jako czteroosobowy i więcej pasażerów się w nim naprawdę nie zmieści. Przednie anatomiczne siedzenia są wspaniałe i dostarczą ciału wystarczającego oparcia również na tych najostrzejszych zakrętach.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Jak każdy dobry wóz sportowy ten również dysponuje napędem wyłącznie na tylne koła. A jak Mazda RX-8 jeździ? Jak z procy, radzimy trzymać silnik pod kontrolą. Hałas silnika na najwyższych obrotach przypomina trochę F1 na 17 000 obrotów./min. Czułość i komunikacja samochodu z kierowcą przy zakręcaniu jest rzeczywiście wyjątkowa. Na zmianę kierunku Mazda reaguje w mgnieniu oka, tak precyzyjnie i żywo, że aż zapiera dech w piersiach. Podwozie nie jest twarde jak deska do prasowania, ale także dostarczy Ci pewien komfort. Oczywiście samochód żadną limuzyną nie jest. Hamulce działają bez żadnych problemów, wadliwość jest im obca a dodatkowo można je bardzo łatwo stopniować. Interesującym rozwiązaniem są również tylne drzwi, które otwierają się odwrotnie do kierunku jazdy. Zużycie silnika jest jednak katastrofalne, nawet przy spokojnej jeździe nie spada poniżej 13 litrów. Wystarczy trochę mocniej nacisnąć na pedał gazu, podnieść obroty, powyżej 6000, co jest w zasadzie koniecznością a zużycie spokojnie wskoczy na 20 litry. Musisz także pilnować poziom oleju, ponieważ silnik potrzebuje go proporcjonalnie dużo.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 jest z jednej strony fantastycznym samochodem z wyjątkowym silnikiem, wspaniałymi właściwościami jazdy i udanym stylem. Jednak z drugiej strony jest bardzo wymagająca, zarówno finansowo - przy jej nabyciu, jak i późniejszej eksploatacji.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 10

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Mazda RX-8 R3


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.