Naprzód Renault Megane 1.5dCi

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Megane 1.5dCi

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Podczas weekendu odbył się pierwszy oficjalny test nowego Renaultu Megane w wersji z silnikiem 1.5 dCi. W związku z tym, że jest to jeden z najbardziej oczekiwanych samochodów, test był intensywnie śledzony. Przyjrzyjmy się pierwszym wrażeniom.

Podczas weekendu odbył się pierwszy oficjalny test nowego Renaultu Megane w wersji z silnikiem 1.5 dCi. W związku z tym, że jest to jeden z najbardziej oczekiwanych samochodów, test był intensywnie śledzony. Przyjrzyjmy się pierwszym wrażeniom.

Renault Megane 1.5dCi

Temat stylu auta był podejmowany już chyba z tysiąc razy, ale trochę o nim napomkniemy. Przednia i tylna część samochodu są bardzo wyraźne, dlatego że osadzono w nich wielkie światła, które zabierają dużo miejsca. W przedniej części wyróżnia się głównie stylowe zagłębienie w masce. Tylna część delikatnie się zwęża, co robi wrażenie dynamiki i drapieżności. W przeciwieństwie do nudnych Golfów i Focusów jest to bardzo świeży egzemplarz w niższej średniej klasie. Wnętrze przypomina nam Golfa, ale tylko co się tyczy jakości wykonania. Jest jednak o wiele ładniejszy i przyjemniejszy. Miejsca w Megane jest akurat, ani mało, ani zbyt wiele więc nie poczujesz się w nim jak w salonie. Z całego wnętrza najbardziej podoba się nam wielofunkcyjna trójramienna kierownica i zegary na desce rozdzielczej. Testowany model był wyposażony w satelitarną nawigację, dostępną za dodatkową opłatą, która się znajduje nad środkową konsolą.

Renault Megane 1.5dCi

Napęd w nowym Maganie zapewnia czterocylindrowy silnik diesel o pojemności skokowej 1461cc, z którego udało się uzyskać 104 koni przy 4000 obr/min i moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min. Jest to bardzo przyjemna jednostka napędowa, która pracuje całkiem pocichu i jest elastyczna na wszystkich pozycjach obrotomierza, także dynamika jest na całkiem dobrym poziomie. Samochód poradzi sobie z przyspieszeniem 0-100 km/h w ciągu 10.9 s i osiągnie najwyższą prędkość równą 190 km/h. Klasycznie, napędzane są tylko przednie koła, a manualna skrzynia ma sześć biegów. Francuskie samochody nie odznaczają się dokładną skrzynią biegów, jednak byliśmy z niej zadowoleni, a od czasu pierwszego Megana dużo się zmieniło. Kompletne rozmiary auta to 4300/1807/1468 mm, bagażnik ma 405 litrów. Tylne drzwi są całkiem wąskie, także dostęp do kufra nie jest niestety najlepszy.

Renault Megane 1.5dCi

Renault Megane 1.5dCi

Właściwości jazdy są zamierzone raczej na wygodę, ale Megane zachowuje się bardzo stabilnie i pewnie we wszystkich prędkościach. Najlepszym w swojej klasie stać się nie może, ale ogólnie własności jazdy są wystarczające. Cena testowanego modelu w Wielkiej Brytanii porusza się około 16 tysięcy funtów (około 720 tysięcy złotych). Można oczekiwać, że u nas podobny model będzie około 7 tysięcy droższy.

Renault Megane 1.5dCi

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 4

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Renault Megane 1.5dCi


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.