Naprzód Audi A5 2.0 TFSI Quattro

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A5 2.0 TFSI Quattro

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Kilka lat temu firma Audi przerobiła i udoskonaliła klasyczny silnik 1.8 Turbo, z którego wznikł całkiem niezły turbosilnik 2.0 TFSI. W dzisiejszych czasach jest on bardzo popularny. Dzisiaj zaprezentujemy stylowe coupe Audi A5

Kilka lat temu firma Audi przerobiła i udoskonaliła klasyczny silnik 1.8 Turbo, z którego wznikł całkiem niezły turbosilnik 2.0 TFSI. W dzisiejszych czasach jest on bardzo popularny. Dzisiaj zaprezentujemy stylowe coupe Audi A5, które jest wyposażone w mocniejszą wersję tego silnika.

Audi A5 2.0 TFSI Quattro

Samochód bardzo nam się spodobał, ale producent powinien pomyśleć o jakimś wyraźniejszym kolorze, ponieważ szary mu zdecydowanie nie pasuje. Naszym zdaniem biały kolor byłby dla Audi A5 najbardziej odpowiednim. Jego rozmiar to 4625/1854/1372 mm co czyni z niego brata sedana A4, ale jedynie z jedną parą drzwi. Doceniliśmy doskonałe rozłożenie wagi, ponieważ firma zdecydowała się umieścić silnik trochę bardziej z tyłu, co zdecydowanie odciążyło przód. Przednie światła posiadają podświetlenie diodami LED, bez których modele tej firmy ciężko już sobie wyobrazić. Wnętrze jest odzwierciedleniem klasycznej niemieckiej precyzji, doskonałej ergonomiki oraz idealnego dopracowania. Z tyłu nie znajdziecie za dużo miejsca, ale dwoje ludzi o średnim wzroście spokojnie się tam zmieści. Nie polecamy im jednak zbyt długiego podróżowania.

Audi A5 2.0 TFSI Quattro

Jak już napisaliśmy powyżej, pod maską znajdziecie popularny czterocylindrowy silnik na benzynę o pojemności 2 litry, który może osiągnąć moc 208 koni. Pierwotna wersja posiadała 200 koni mechanicznych i w sumie tych 8 koni więcej nie daje o sobie jakoś szczególnie znać. Moment obrotowy w nowym silniku to 350 Nm, co w porównaniu do poprzedniej znacznie się poprawiło. Silnik dysponuje od 4300 obr/min do 6000 obr/min, a moment obrotowy jest do dypozycji w granicach 1500 - 4200 obr/min. Auto posiada napęd na wszystkie koła za pomocą trwałego systemu Quattro, który zapewnia idealną przyczepność i na mokrym podłożu. Manualna sześciostopniowa skrzynia biegów jest dokładna i posiada błyskawiczny czas reakcji. Sama jazda dostarczy wam niewątpliwych przyjemności. Przyśpieszenie z 0-100 km/h osiągniecie w czasie 6.5 s, a jego największa prędkość to 245 km/h. Samochód przeznaczony jest do jazdy sportowej chociaż przyczepność na ostrych zakrętach nie należy do najlepszych, jak jest np. w przypadku BMW 3 Coupé, to mimo wszystko jazda dostarczy wam niezapomnianych przeżyć. Audi A5 to pod każdym względem świetny samochód. Jest mocny, dysponuje świetnymi cechami jazdy, które docenicie przede wszystkim podczas jazdy sportowej.

Audi A5 2.0 TFSI Quattro

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 2

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Audi A5 2.0 TFSI Quattro


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.