Naprzód Ford Focus RS

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus RS

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Dzisiaj podzielimy się z wami naszymi pierwszymi wrażeniami z testu najszybszego Focusa który kiedykolwiek został wyprodukowany, a który będziecie mogli kupić już w niedługim czasie. Jest to Ford Focus RS który po raz pierwszy testowano w Wielkiej Brytani

Dzisiaj podzielimy się z wami naszymi pierwszymi wrażeniami z testu najszybszego Focusa który kiedykolwiek został wyprodukowany, a który będziecie mogli kupić już w niedługim czasie. Jest to Ford Focus RS który po raz pierwszy testowano w Wielkiej Brytanii.

Ford Focus RS

Pierwszy testowany model Forda był w białym kolorze, a jako jego towarzysz przybył z nim Jost Capito, człowiek, który jest odpowiedzialny za ten model Focusa. Pod względem designu Focus RS należy do niezmiernie udanych i porównując go ze słabszym modelem ST wygląda znacznie drapieżniej oraz bardziej sportowo. Biała karoseria przyjemnie dla oka kontrastuje z czarnym zabarwieniem niektórych elementów. Zmiany nie ominęły także wnętrza i to tylko na jego korzyść. Materiały z jakich został wykonany są najwyższej jakości, a całość dopracowania jest na bardzo wysokim poziomie. Spodobały nam się świetne sportowe siedzenia Recaro z wyjątkowym poprowdzeniem linii bocznych ozdobione błękitnym obszyciem. W części tylnej wozu dominuje podwójna rura wydechowa, która oprócz efektów wizualnych dostarcza także efektów dźwiękowych. Nasze największe obawy były skierowane na koncepcję wozu i zastanawiało nas, jak napęd na przednie koła poradzi sobie z olbrzymią mocą pięciocylindra i jak ciężki przód wpłynie na jakość jazdy.

Ford Focus RS

Pod maską znajdziecie pęciocylinder o pojemności 2.5 litra, w którego gorszą wersję wyposażony był model ST. Oczywiście został poddany porządnym poprawkom i teraz posiada chociażby większe turbo oraz nową wentylację. To wszystko wpłynęło na zwiększenie mocy aż do 301 koni oraz do momentu obrotowego 442 Nm od 2600 obr/min. Silnik zachowywał się naprawdę dobrze, choć na początku dość słabo reagował na dodatnie gazu, ale jak tylko turbo się zupełnie rozkręci, Focus RS dosłownie wystrzeli jak z procy i silnik sprawiał wrażenie, że nigdy nie będzie miał dość. Silnik osiągnął godnych pochwały 7200 obr/min. Przyśpieszenie z 0-100km/h osiągnie w czasie 6 sekund, a jego maksymalna szybkość to 260 km/h.

Ford Focus RS

Jazda jest na najwyższym poziomie i w porównaniu z modelem ST jest o niebo lepsza. Podwozie jest dość sztywne i jeżeli planujecie wybrać się na wycieczkę po zniszczonej drodze, prawdopodobnie będziecie cierpieć. Focus dość wyraźnie podskakuje na większch nierównościach zwłaszcza tych, które pozostawiły po sobie tiry ryjąc koleiny w asfalcie. Pierwsze wrażenia po teście najostrzejszego modelu Focusa są jak najbardziej pozytywne, ale aby w pełni docenić możliwości tego wozu będziecie musieli znaleźć naprawdę dobrą drogę.

Ford Focus RS

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Ford Focus RS


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.