Naprzód Hyundai i20 1.4

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i20 1.4

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Jak na razie Hyundai i20 jest ostatnim modelem zaliczającym się do segmentu małych samochodów, które wyprodukowała ta koreańska firma. Wpasowuje się idealnie pomiędzy pokrewne modele i10 oraz i30 i dziś zapezentujemy test drogowy czterocylindrowej wersji.

Jak na razie Hyundai i20 jest ostatnim modelem zaliczającym się do segmentu małych samochodów, które wyprodukowała ta koreańska firma. Wpasowuje się idealnie pomiędzy pokrewne modele i10 oraz i30 i dziś zapezentujemy test drogowy czterocylindrowej wersji z silnikiem o pojemności 1.4l.

Hyundai i20 1.4

Hyundai i20 1.4

Jego design należy do całkiem udanych, wygląda troszkę funky i właśnie dzięki temu powinien przypaść wam do gustu. Największym konkurentem tego wozu jest prawdopodobnie Opel Corsa, który wygląda trochę bardziej stabilnie i wytrzymale, ale pod względme wykorzystanych do ich budowy materiałów, niczym się nie różnią. Jego całkowite rozmiary to 3940/1710/1490 mm oraz waga 1127kg są porównywalne do konkurencji. Testowany model posiadał wyposażenie Comfort, które zawierało sterowanie audia umieszczone na kierownicy, manulaną klimatyzację, port USB znajdujący się na desce rozdzielczej, komputer pokładowy, sterowanie elektroniczne oraz podgrzewane lusterka tylne. Za dopłatą możecie wyposażyć auto w dodatkowe elektroniczne sterowanie zamykania i otwierania tylnych okien; przednie są w to już wyposażone. Wnętrze jest dobrze dopracowane, a wykorzystane materiały są wysokiej jakości. Spodobała nam się trójramienna kierownica oraz przejrzyste sterowanie znajdujące się na konsoli środkowej. Ponieważ auto ma małą przestrzeń bagażową, jest wystarczająco dużo miejsca dla współpasażerów, także dla tych wyższych. W teście Euro NCAP Hyundai i20 osiągnął świetny wynik pięciu gwiazdek.

Hyundai i20 1.4

Hyundai i20 1.4

Pod maską znajdziecie czterocylindrowy silnik na benzynę o pojemości 1396cc z DOHC, który okazał się idealny w motoryzacji. Jego największa moc to 99 koni przy 5500 obr/min i momencie obrotowym 137 Nm przy 4200 obr/min, co stanowi wystarczające wartości i samochodowi tego typu i rozmiaru gwarantuje dobrą dynamikę. Przyśpieszenie z 0-100 km/h przebiegnie w czasie 11.6 s, a jego maksymalna prędkość to 179 km/h. Auto posiada napęd tylko na przednie koła za pomocą pięcioprogowej manualnej skrzyni biegów, która nie jest co prawda najdokładniejsza, ale biegi wchodzą lekko i korzysta się z niej naprawdę przyjemnie. Kolejnym plusem tego silnika, jest niskie zużycie paliwa, które powinno zamknąć się w granicach 6 litrów, a przy lepszym obeznaniu się z wozem, jesteście w stanie osiągnąć i mniej. Sama jazda jest nastawiona przede wszystkim na komfort, ale podwozie jest zadziwiająco twarde. Hyundai i20 jest bardzo „dojrzałym“ małym autem, które posiada przede wszystkim dobry napęd, gwarantuje komfortową jazdę oraz świetne wyposażenie. Jeżeli producent zagwarantuje niską cenę, będzie to naprawdę konkurencja dla firm samochodowych i ich nowej generacji modeli Opel Corsa i Ford Fiesta.

Hyundai i20 1.4

Hyundai i20 1.4

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Hyundai i20 1.4


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.