Naprzód Mazda 3 nowej generacji

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 3 nowej generacji

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Mazda 3 jest dość dobrze znanym samochodem i ma wielu swoich fanów praktycznie w każdym zakątku świata. Największą popularnością cieszy się w rodzimej Japonii, gdzie sprzedaje się prawie 30% z całej produkcji.

Mazda 3 jest dość dobrze znanym samochodem i ma wielu swoich fanów praktycznie w każdym zakątku świata. Największą popularnością cieszy się w rodzimej Japonii, gdzie sprzedaje się prawie 30% z całej produkcji. Dzisiaj zaprezentujemy test nowej Mazdy 3 wyposażonej w czterocylindrowy silnik na benzynę 1.6l.

Mazda 3 nowej generacji

Mazda 3 nowej generacji

Niższa klasa średnia dysponuje bardzo bogatą ofertą i nie każdy nowy model może odnieść w niej sukces. Największymi konkurentami tego wozu są VW Golf szóstej generacji, nowy Renault Megane oraz poprzedzający go nowej generacji Opel Astra. Mazda wybija się wśród nich przede wszystkim dzięki swojemu designowi. W swojej klasie jest najbardziej atrakcyjny, a model, który testowaliśmy, dotarł do nas w błękitnym kolorze, co jeszcze bardziej podkreśliło jego udany design. Nowa Mazda 3 wygląda jak zmniejszona wersja sportowej Mazdy RX-8. W części przedniej dominują wyraźne światła, „uśmiechnięta“ maska oraz wielkie światła przeciwmgielne. W części tylnej dominują duże światła oraz potężna końcówka rury wydechowej, która dodaje autu sportowego polotu. Ten jest także widoczny we wnętrzu: deska rozdzielcza jest podświetlona czerwonym i błękitnym światłem, a sportowa trójaramienna kierownica idealnie dopasuje się do waszej ręki. Siedzenia posiadają wyraźną linię boczną, są dostatecznie sztywne i gwarantują świetne oparcie dla ciała nawet podczas długiego podróżowania. Jego całkowite rozmiary to 4580/1755/1470 mm, a waga to 1245 kg. Wnętrze jest całkiem przestronne i dla pięciu podróżujących.

Mazda 3 nowej generacji

Mazda 3 nowej generacji

Plastik wykorzystany do budowy wnętrza jest wysokiej jakości, ale i tak niedorównuje chociażby Golfowi VI generacji. Za napęd jest odpowiedzialny benzynowy silnik o pojemności 1598cc wyposażony w DOHC, który jest praktycznie identyczny jak u poprzedniej generacji. Jego największa moc to 105 koni przy 6000 obr/min oraz 147 Nm przy 4000 obr/min. Nie są to jakieś zachwycające wartości, ale z przyśpieszeniem z 0-100 km/h w czasie 12.2 s, sprawia wrażenie bardzo poczciwego. Oferuje świetną kombinację codziennego użytku, niskiego zużycia paliwa z rozumną dynamiką. Pięciostopniowa manualna skrzynia biegów jest wystarczająco dokładna, biegi wchodzą lekko i bez problemu. Jej maksymalna prędkość to 189 km/h. Do największych plusów można zaliczyć samą jazdę, która w porównaniu do poprzedniej generacji znacznie się poprawiła. Zachowano komfort, a podwozie zadziwiło nas świetnym filtrowaniem nierówności przy bardzo dobrej stabilności. Wraz z Fordem Focus jest to w swojej klasie najbardziej „dojrzałe“ podwozie, a sposób w jaki Mazda 3 trzyma się drogi jest naprawdę oszałamiający. Po teście nowej Mazda 3 mamy same jak najlepsze odczucia. W porównaniu do poprzedniej geneacji poprawiło się wnętrze, design oraz cechy jazdy. Samochód jest już w sprzedaży do wiosny tego roku.

Mazda 3 nowej generacji

Mazda 3 nowej generacji

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Mazda 3 nowej generacji


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.