Naprzód Ford Fiesta Econetic

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Fiesta Econetic

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Wielu producentów samochodów stara się produkować jak najbardziej ekologiczne samochody. Dziś zaprezentujemy nowego Forda Fiestę Econetic z silnikiem 1.6 TDCi, który przekonał nas do siebie kilkoma cechami.

Wielu producentów samochodów stara się produkować jak najbardziej ekologiczne samochody. Dziś zaprezentujemy nowego Forda Fiestę Econetic z silnikiem 1.6 TDCi, który przekonał nas do siebie kilkoma cechami.

Ford Fiesta Econetic

Już na pierwszy rzut oka spodobał nam się jego udany design. Jest to najbardziej udany model wśród mini samochodów. Aby jeszcze bardziej podkreślić jego przyjazność dla środowiska, Ford przygotował go w zielonym kolorze. Testowaliśmy trzydzwiową wersję posiadającą całkiem niezłe wyposażnie. Znajdziecie w nim m.in. małopojemnościowy silnik na diesel 1.6 TDCi. W części przedniej nowa Fiesta posiada „uśmiechniętą“ maskę, która od razu powinna was rozweselić. Część tylnia także należy do całkiem udanych i nie przypomina żadnego z innych samochodów tej klasy. Duże światła tylnie częściowo wchodzą na boki auta. Jedynym wyraźnym minusem jest dość wysoki poziom do jakiego sięga przestrzeń bagażowa oraz dość mała przestrzeń na wasze bagaże. Zachwyciło nas za to wnętrze. Jego design jest bardzo udany, wygląda świeżo i sportowo, a materiały z jakich jest wykonane są najwyższj jakości. Trójramienna, stylowa kierownica bardzo dobrze dostosowuje się do ręki. Siedzenia nie mają co prawda zbyt wyraźnej lini bocznej, ale są całkiem wygodne i nawet podczas dłuższego podróżowania nie odczuwaliśmy dyskomfortu. Całkowite rozmiary tego wozu to 3950/1722/1481 mm, a jego waga to 1158 kg. Na tylnych siedzeniach jest wystarczająco dużo miejsca w przestrzeni kolan, ale wyższe osoby mogą mieć problem ze zmieszczeniem się na wysokość.

Ford Fiesta Econetic

Ford Fiesta Econetic

Model Econetic ma do wyboru dwa silniki, a mianowicie benzynowy 1.4 TDCi oraz 1.6 TDCi. Testowany model wyposażony był w drugi agregat, który dzięki wyższej mocy wydaje się być bardziej odpowiednim niż leniwy 1.4 TDCi. Jest to czterocylinder o pojemności 1560cc, który daje najwyższą moc 90 koni przy 4000 obr/min i momencie obrotowym 205 Nm przy 1750 obr/min. Silnik przekonał nas bardzo wyrównanym biegiem, nie produkuje praktycznie żadnych wibracji i typowy odgłos pracy silnika na diesel udało się praktycznie wyeliminować. Przyśpieszenie z 0-100 km/h osiągnie w czasie 12.3 s i możecie kontywuować przyśpieszenie aż do 178 km/h. Kolejnym plusem tego silnika jest jego niskie zużycie paliwa. W kombinacji z niską wagą wozu, możecie dostać się na granicę 4.5 l/100 km, a jeżeli macie lekki styl jazy, możecie się dostać na poziom 4 l paliwa/100 km. Auto posiada pięciostopniową manualną skrzynię biegów, która napędza tylko przednie koła. Jest całkiem dokładna, chociaż niektóre progi nie wskakiwały zbyt płynnie. Ford Fiesta bardzo dobrze filtruje nierówności terenu, a podwozie jest bardzo stabilne.

Ford Fiesta Econetic

Ford Fiesta Econetic

Ford Fiesta Econetic to bardzo udany mały hatchback, który do przyjemnego designu dodaje jeszcze świetne właściwości samej jazdy. Znajdziecie tu także stylowe wnętrze, które wykonane jest z materiałów najwyższej jakości. Silnik jest całkiem mocny i dość oszczędny, co na pewno docenią kierowcy, którym nie jest obojętne środowisko naturalne.

Ford Fiesta Econetic

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Ford Fiesta Econetic


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.