Naprzód Audi R8 5.2 V10 FSI

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi R8 5.2 V10 FSI

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Specjalnie dla was, mamy dziś przygotowany test jednego z najlepszych samochodów firmy Audi. Chodzi o Audi R8 z silnikiem 5.2 V10 FSI, który na pierwszy rzut oka wygląda jak klasyczny ośmiocylinder, ale różnice zauważycie już po pierwszym nadepnięciu na g

Specjalnie dla was, mamy dziś przygotowany test jednego z najlepszych samochodów firmy Audi. Chodzi o Audi R8 z silnikiem 5.2 V10 FSI, który na pierwszy rzut oka wygląda jak klasyczny ośmiocylinder, ale różnice zauważycie już po pierwszym nadepnięciu na gaz.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Model ten jest trochę droższy niż klasyczna wersja, a za dopłatę powinniście oczekiwać czegoś lepszego, a na pewno różniącego się przynajmniej pod względem wizualnym. Niestety nie stało się to i ostrzejsza wersja z silnikiem V10 wygląda praktycznie identycznie jak słabsza wersja V8. Największe zmiany wprowadzono w części tylnej auta. Czterokońcówkową rurę wydechową zastąpiono jedynie dwukońcówkową, ale za to z porządną średnicą. Już zdążyliśmy przyzwyczaić się do designu supersportowych wozów, takich jak Ferrari lub Porsche, ale pod tym względem Audi R8 zawsze będzie nas zaskakiwało. Wygląda bardzo nowowcześnie i łączy w sobie elementy elegancji i dzikości sportowych samochodów. Model jest do nabycia w bardzo popularnym w ostatnim czasie białym kolorze, który jest dopełniony czarnym panelem znajdującym się za drzwiami przednimi. Kombinacja należy do niezmiernie udanych i bardzo mu pasuje, ale potrafilibyście sobie go wyobrazić i w czarnym kolorze. Znajdziecie tu 19-calowe koła oraz wysuwane automatycznie skrzydło tylnie, które zwiększa nacisk na oś tylnią, co podczas jazdy przy większych prędkościach zwiększa stabilizację wozu. Wnętrze pozostało takie same jak w słabszej wersjii, znajdziecie tu stylową trójramienną kierownicę ze spłaszczoną częścią dolną, która idelanie dopasuje się do ręki. Zarówno ergonomika, jak i materiały z jakich został wykonany, są na najwyższym poziomie.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Jak przystało na porządne auto sportowe, i tu znajdziecie dobre siedzenia. Te, które znajdują się w Audi R8, mają wyraźną linię boczną oraz zintegrowane oparcie na głowę. Gwarantują ciału świetne oparcie, a przy większych prędkościach nie bedziecie odczuwali przeciążenia. Największą różnicę odkryjecie pod maską. Znajdziecie tam olbrzymi dziesięciocylindrowy silnik o pojemności 5204cc, który wykorzystuje także firma Lamborghini w swoich supersportowych wozach oraz znajdziecie go chociażby w limuzynie S8. Audi R8 V10 osiąga największą moc 525 koni przy 8000 obr/min oraz moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr/min. Dźwięk jaki wydobywa się z silnika wywołuje u nas gęsią skórkę i można go porównać chyba tylko do Astona Martini. Przyśpieszenie z 0-100 km/h przebiegnie w czasie 3.9 s (wersja V8 poradzi z tym sobie w czasie 4.6s), a maksymalna prędkość to szalone 320 km/h (zwiekszono o 20 km/h w porównaniu do V8). Wartości te budzą respekt nawet wśród konkurentów. Auto posiada napęd na cztery koła, a to za pomocą dokładnej co do sekundy sześciostopniowej manulanej skrzyni biegów. Jazda należy do niewątpliwych przyjemności, ale radzilibyśmy, aby za kółkiem siedzieli doświadczeni kierowcy.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI to jeden z najlepszych w swoim segmencie samochód sportowy. Dysponuje świetnym silnikiem z niemożliwym do porówniania dźwiękiem, który pozwoli wam osiagnąć zawrotną prędkość, a do tego doskonałą stabilizację na drodze.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Audi R8 5.2 V10 FSI


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.