Naprzód Ford Ka 1.3 TDCi

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Ka 1.3 TDCi

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Firma samochodowa Ford niedawno przedstawiła nową wersję swojego miniwozu Ka, tym razem napędzaną silnikiem na diesel. Jednocześnie przebiegł test drogowy i dziś zapoznamy się z jego wynikami.

Firma samochodowa Ford niedawno przedstawiła nową wersję swojego miniwozu Ka, tym razem napędzaną silnikiem na diesel. Jednocześnie przebiegł test drogowy i dziś zapoznamy się z jego wynikami. Testowany model jest wyposażony w czterocylindrowy silnik 1.3 TDCi.

Ford Ka 1.3 TDCi

Dieslowe silniki są dość popularne w miniwozach i w obecnych czasach kryzysu, posiadanie małego wozu do tego napędzanego na diesel, zaczęło bardzo się opłacać. Design nowego modelu Ka jest bardzo udany. Niezbyt przyjemna dla oka budowa wcześniejszej generacji odeszła w zapomnienie, czego wynikiem jest bardziej świeży i młodszy wygląd. Część przednia jest bardzo podobna do nowej Fiesty, natomiast część tylnia jest już zupełnie inna i według nas, bardziej udana niż u jego większego brata. Testowany model był wyposażony w stylowe koła, które są przejęte z Focusa ST, ale oczywiście są mniejsze. Kolejną rzeczą, która nam się bardzo spodobała, było wnętrze. Wykorzystane do jego stworzenia materiały są najwyższej jakości. W niepamięć odeszły te czasy, w których wnętrze całe się trzęsło i trzeszczało. To wnetrze należy do naprawdę udanych i nie mieliśmy także żadnych zastrzeżeń co do jego ergonomii. Dominuje w nim trójramienna, sportowa kierownica, która jest wyposażona w sterowanie audia. Auto nie jest jakoś ekstremalnie duże. Jego rozmiary to 3620/1658/1505mm, ale nie wpływa to jakoś negatywnie na wnętrze, które jest tak w sam raz przestronne i bez problemu na tylnym siedzeniu będziecie mogli przewieźć dwóch pasażerów.

Ford Ka 1.3 TDCi

Ford Ka 1.3 TDCi

Silnik na diesel 1.3 TDCi jest nowością u Fordów. W swoich autach wykorzystuje jeszcze mocniejsze wersje 1.4 TDCi (posiada o 7 koni mechanicznych więcej). Niewiadomą pozostaje fakt, jeżeli model z takim silnikiem będzie się sprzedawał. Tego dowiemy się z czasem. Z pojemności 1248cc firmie udało się wyciągnąć 75 koni przy obrotach 4000 obr/min i 145 Nm w granicach 1500-3500 obr/min. Są to całkiem przyjemne wartości i w zupełności powinny wystarczyć do poruszania się po mieście. Samochód poradzi sobie z przyśpieszeniem z 0 do 100 km/h w czasie dobrych 13.1 s, a maksymalną szybkością jaką może osiągnąć jest 160 km/h. Sama jazda należy do dość przyjemnych i komfortowych. Samochód nie jest przeznaczony do ścigania się, co potwierdzają właściwości samej jazdy. Zużycie paliwa jest na dość niskim poziomie i powinno utrzymywać się w granicach 4,5 litra. Możliwe do osiągnięcia są także 4 litry.

Ford Ka 1.3 TDCi

Ford Ka 1.3 TDCi

Nowy Ford Ka z silnikiem na diesel 1.3 TDCi jest dojrzałym autem, które bez problemu może konkurować i z większymi modelami. Do plusów można zaliczyć bardzo udany design, wysokiej jakości wnętrze oraz niską eksploatację. Nie zauważyliśmy żadnych wyraźnych minusów i wszystko będzie zależało od ceny, za jaką będzie do nabycia.

Ford Ka 1.3 TDCi

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Ford Ka 1.3 TDCi


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.