Naprzód Ford Fiesta 1.25

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Fiesta 1.25

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Ford zakłada, że najpopularniejszym modelem z silnikiem na benzynę 1.4, będzie Fiesta. Ale czy będzie to najlepszy model? Dziś testowaliśmy najtańszą Fiestę z czterocylindrowym silnikiem na beznynę o pojemności 1.25l, która nas całkiem przyjemnie zaskoczy

Ford zakłada, że najpopularniejszym modelem z silnikiem na benzynę 1.4, będzie Fiesta. Ale czy będzie to najlepszy model? Dziś testowaliśmy najtańszą Fiestę z czterocylindrowym silnikiem na beznynę o pojemności 1.25l, która nas całkiem przyjemnie zaskoczyła.

Ford Fiesta 1.25

Silnik 1.4 we Fieście jest bardzo żywotny i dynamiczny. Koszty eksploatacji można utrzymać na bardzo przyjemnym poziomie, ale gdy dacie się ponieść prędkości, zużycie paliwa momentalnie wzrośnie. Dlatego Ford zaopatrzył Fiestę w słabszy silnik czterocylindrowyi 1.25l, który wyróżnia się przede wszystkim niskim zużyciem paliwa a jego osiągnięcia nie należą do najgorszych. O designu tego samochodu napisano już dość. Na pewno ma swoich wiernych fanów, ale także wielu przeciwników. Część przednia należy do udanych, duże światła i potężniejsza maska zwiekszają optycznie wóz i bardzo mu pasują. Testowaliśmy pięciodrzwiowy model ze stylowymi kołami, które są bardzo podobne do tych, które posiada Ford Focus ST. Spodobał nam się także wybrany metalik, ale w przypadku tego modelu, wybralibyśmy bardziej wyraźny kolor. Wnętrze można tylko pochwalić. Sprawia wrażenie dobrze dopracowanego, wykorzystane materiały są wysokiej jakości. Wnętrze jest połączeniem dwóch kolorów, co dodaje mu świeży wygląd a do tego trójramienna kierownica ze sterowaniem audio, która dopasuje się do ręki jak ulał. Z przestrzenią we wnętrzu także nie były najmniejsze problemy a wy będziecie mieć wrażenie, że siedziecie w aucie wyższej klasy.

Ford Fiesta 1.25

Jak już wspominaliśmy, silnik jest czterocylindrowy a jego najwyższą siłą jest 81 koni mechanicznych przy 5800 obr./min i momencie obrotowym 115 Nm przy 4200 obr./min. Silnik chodzi równo i bez problemów. Przyśpieszenie z 0-100 km/h osiągnie w czasie 13.3s a jego maksymalna predkość to 166 km/h. Ważne jest, że silnik nawet przy wielkim obciążeniu, nie sprawia wrażenia jakby zaraz miał wyzionąć ducha. W granicach 3000 - 5500 obr/min, jest zaskakująco szybki, wydaje dość przyjemny dźwięk i nie produkuje nadmiernych wibracji. Posiada napęd tylko na przednie koła a to za pośrednictwem pięciostopniowej manualnej skrzyni biegów. Dzięki swoim rozmiarom, 3950/1722/1481, jest jakby idealnie stworzony do przedzieranie się przez miejską dżunglę i na pewno nie będziecie mieć problemu z zaparkowaniem i na tym najmniejszym miejscu. Sama jazda należy do niewątpliwych przyjemności. Kieuje się prosto i badzo przyjemnie a auto jest stabilne na każdym podłożu oraz podczas zakręcania. Poziom komfortu jest na dość wysokim poziomie.

Ford Fiesta 1.25

Nie istnieje potrzeba kupować Fiestę z silnikiem 1.4l, słabszy wariant 1.25l jest w zupełności wystarczający. Co prawda nie oferuje takiej dynamiki, ale zużycie paliwa jest przyjemnie niskie a moc silnika dla większości kierowców powinna być zadowalająca. Do największych plusów nowej Fiesty, należy zaliczyć wspaniałe cechy jazdy oraz stylowe wnętrze.

Ford Fiesta 1.25

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Ford Fiesta 1.25


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.