Naprzód Peugeot 308CC 2.0 HDi
Peugeot 308CC 2.0 HDi
W roku 2000, na targu były dostępne tylko dwa samochody typu kabriolet coupe, z którego jednym był Peugeot 206CC. Dziś jest ich już 14, ale Peugeot jest wśród nich leaderem. Dziś zaprezentujemy większego brata modelu 207CC, a mianowicie 308CC.
W roku 2000, na targu były dostępne tylko dwa samochody typu kabriolet coupe, z którego jednym był Peugeot 206CC. Dziś jest ich już 14, ale Peugeot jest wśród nich leaderem. Dziś zaprezentujemy większego brata modelu 207CC, a mianowicie 308CC.
Jest to naśladowca nie za bardzo popularnego, ale za to bardzo dobrego kabrioleta 307CC. Największym konkurentem tego modelu, nie będzie 207CC, ale model VW Eos, który jest najbardziej sprzedawanym modelem w tym segmencie w Europie. Konstrukcja tego modelu jest oparta o hatchback 308 i przejmuje także część jego technologii oraz jednostki napędowe. Peugeot 308CC jest bardzo udanym modelem, a zachwyca głównie jego dynamiczna część tylnia. Z profilu, uwagę przyciąga bardziej wysunięta część tylnia, co nie każdemu musi się spodobać, ale my się do tego szybko przyzwyczailiśmy. Część przednia jest taka sama, jak w hatchbacku, dlatego oczekujcie potężnej maski chłodnicy. Lusterka tylnie umieszczone są na drzwiach, co jest całkiem niezłym rozwiązaniem. Bardzo nam się spodobało wnętrze, które jest obite czerwoną skórą i dodaje wnętrzu powab i wrażenie luksusu. Siedzenia przednie są bardzo przestronne i wygodne a ich linia boczna jest bardzo wyraźnie poprowadzona. Bardzo nam się spodobał biały podkład pod zegarami oraz trójramienna, sportowa kierownica, która idealnie dokomponuje się do ręki. Przestrzeń na siedzeniach tylnych jest bardzo mała i bardziej polecali byśmy korzystanie z nich, jako z przestrzeni do odkładania rzeczy. I średnio-duży pasażer, będzie miał problemy z miejscem na kolana.
Składany dach, zloży się w czasie 20 sekund, co możecie wykonywać do szybkości 13km/h. Za napęd jest odpowiedzialny czterocylindrowy diesel 2.0 HDi a oprócz tego, możecie kupić dany model z silnikiem 1.6 Turbo (150 koni mechanicznych), 1.6 (118 koni) i 1.6 HDi (110 koni). Czterocylindrowy diesel 2.0 HDi, jest dobrym rozwiązaniem dla tego wozu. Doceniliśmy głównie jego jakość i siłę. Silnik o pojemności 1997cc, którego najwyższą siłą jest 140 koni mechanicznych przy 4000 obr./min a moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr./min. Silnik wydaje się idealną jednostką napędową, chodzi równo i bez problemu a jedną z największych wygód, jest niskie zużycie paliwa. Skrzynia biegów jest sześciostopniowa a przyspieszenie z 0 do 100 km/h możecie osiągnąć w czasie 11.4 s. maksymalna szybkość to 206 km/h. Jazda nim należy do niewątpliwych przyjemności. Jazda jest skierowana przede wszystkim na komfort. Przy zakrętach dostrzegliśmy lekkie nachylenie karoserii, ale z drugiej strony i na gorszej jakości drogach, jazda będzie spokojna i komfortowa.
Peugeot 308CC, to całkiem solidny kabriolet, który zaoferuje kierowcom mocny silnik, zrównoważoną i stabilną jazdę oraz dobre wyposażenie. Silnik to żaden zawodnik, ale ma przyjemnie niskie zużycie paliwa oraz odpowiednio wysoką moc, jazda jest skierowana przede wszystkim na komfort. Design samochodu jest także bardzo udany i stylowy.
Ocena:
głosów: 0
Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena