Naprzód Porsche Cayenne V6 Diesel

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Cayenne V6 Diesel

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

W dzisiejszym teście, zaprezentujemy samochód, który dla firmy Porsche znaczy bardzo dużo. Jest to pierwszy model wyposażony w silnik na diesel, a mianowicie model Cayenne z silnikiem V6 3.0 TDI, który znamy np. z Audi Q7.

W dzisiejszym teście, zaprezentujemy samochód, który dla firmy Porsche znaczy bardzo dużo. Jest to pierwszy model wyposażony w silnik na diesel, a mianowicie model Cayenne z silnikiem V6 3.0 TDI, który znamy np. z Audi Q7.

Porsche Cayenne V6 Diesel

Porsche Cayenne V6 Diesel

Klasyczny Cayenne, jest jednym z najmniej ekologicznych aut na świecie – kombinacja silnika na benzynę plus ogromne zużycie paliwa, co uwalnia do atmosfery ogromną ilość CO2, nie jest najlepszą kombinacją. Design nie zmienił się prawie wogóle. Ten model przedstwiony jest w białym metaliku. Z przodu dominuje wyraźne kratowanie; w tylnej zaś części, uwagę przyciąga podwójna końcówka rury wydechowej. Auto sprawia solidne wrażenie, a w swojej kategorii jest jednym z najbardziej atrakcyjnych. Ergonomia wnętrza jest bardzo dobra; całość jest przejrzysta i elegancka. Nie jest także najgorsza trójramienna kierownica ze sterowaniem audia, ale mogłaby być troszkę mniejsza. Jakość wykorzystanych materiałów jest na najwyższym poziomie. Biorąc pod uwagę całkowite rozmiary samochodu (4798/1928/1699 mm) w środku jest wystarczająco dużo miejsca. Z tyłu możecie spokojnie przewieźć trzech pasażerów i nawet przy dłuższym podróżowaniu, dzięki wygodnym siedzeniom, jazda będzie dalej komfortowa. Waga auta to 2240 kg. Teraz przyjrzymy się bliżej silnikowi, który wraz ze wspaniałą jakością jazdy, jest jedną z najbardziej charakterystycznym cech Porsche.

Porsche Cayenne V6 Diesel

Porsche Cayenne V6 Diesel

Pod maską nie czekało na nas nic nowego. Model silnika jest już dawno sprawdzony i dobrą pracę wykonuje także w modelach Touareg i Q7. Jest to sześciocylindrowy turbodiesel, którego najwyższą siłą jest 240 koni mechanicznych przy 4000 - 4400 obr./min i momencie obrotowym 552 Nm przy 2000 - 2250. Wartości te mogą zdać się dość średnie, ale dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, samochód jest przyjemnie szybki i sprawia wrażenie o wiele bardziej silnego niż jest w rzeczywistości. Przyśpieszenie z 0-100 km/h można osiągnąć w czasie 8.3s a jego maksymalna szybkość to 215 km/h. Auto posiada napęd na cztery koła, a to dzięki sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, która ma błyskawiczny czas reakcji. Silnik jest całkiem nieźle wyciszony i niektórzy pasażerowie mogą nawet nie poznać, że jest to silnik na diesla. Sama jazda jest na najwyższym poziomie, co zasadniczo wpływa na sprzedaż samochodu. Dzięki wyważonemu podwoziu oraz silnym hamulcom, nawet przy większych prędkościach wasza jazda będzie stabilna. Zużycie paliwa jest mneijsze niż u modeli z silnikiem na benzynę, ale i tak problemem będzie zejść pod 12 litrów.

Porsche Cayenne V6 Diesel

Porsche Cayenne V6 Diesel

Porsche Cayenne V6 Diesel

Opłaci się mieć Porsche Cayenne V6 3.0 TDI? Na pewno dzięki całkiem niskiemu zużyciu paliwa, ale do „ducha“ samochodu znacznie bardziej pasuje silnik na benzynę. Dynamika jest całkiem niezła a jazda gwarantuje niezapomniane wrażenia.

Porsche Cayenne V6 Diesel

Porsche Cayenne V6 Diesel

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Porsche Cayenne V6 Diesel


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.