Naprzód Jaguar XF 3.0 Diesel S

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar XF 3.0 Diesel S

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Dotychczasowy turbodiesel nie był w Jaguarze XF wcale taki najgorszy, z mocą 152 kW, co nie było zbyt wiele, by imponować. W ofercie producenta znajdzie się nowa sześciocylindrowa wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności skokowej 3.0D l.

Dotychczasowy turbodiesel nie był w Jaguarze XF wcale taki najgorszy, z mocą 152 kW, co nie było zbyt wiele, by imponować. W ofercie producenta znajdzie się nowa sześciocylindrowa wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności skokowej 3.0D l.

Jaguar XF 3.0 Diesel S

Silnik jest bezpośrednim konkurentem podobnego silnika BMW, który ówcześnie jest uważany za najlepszy silnik na diesla. Testowany model dotarł w czarnym metalicznym kolorze, ze specyfikacją S (silniejszy wariant tego silnika). Jego karoseria jest dodatkowo przyozdobiona w zestaw sportowych elementów. Z tyłu dominującym elementam jest podwójna rura wydechowa, przyzwoity spojler oraz chromowana rama umieszczona między światłami. Samochód jest ozdobiony wieloma chromowanymi elementami, co dodaje mu atrakcyjności oraz majestatu. Całkowity rozmiar samochodu to: 4961/1877/1460mm oraz znaczna waga 1820 kg, ale na szczęście nie stanowi to dla silnika najmniejszego problemu. Wnętrze samochodu jest bardzo eleganckie. Dominuje w nim stylowa, trójramienna kierownica oraz dopracowana automatyczna skrzynia biegów. Kierownica jest wyposażona w sterowanie audio a deska rozdzielcza jest przejrzysta i czytelna. Wnętrze jest przestrzenne i komfortowe.

Jaguar XF 3.0 Diesel S

Jaguar XF 3.0 Diesel S

Nowa sześciocylindrowa wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności skokowej 3.0D l posiada dwie turbosprężarki o różnych rozmiarach i konstrukcji. Mniejsza z nich ze zmienną geometrią łopatek spełnia swoją rolę w zakresie niskich i średnich obrotów (do 2800 obr./min). Natomiast większa ma stałe łopatki. Silnik 3.0D wyposażony jest w nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail i bez problemu spełnia normę Euro 5. Dostępny będzie z sześciostopniową przekładnią automatyczną ZF 6HP28. Jego moc to 202 kW, maksymalny moment obrotowy 600 Nm, prędkość maksymalna 249 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 96 km/h w ciągu 5,9 sekundy. Producent zapowiada także ekonomiczną jego eksploatację, ale danych o zużyciu paliwa jeszcze nie podano. Diesel Jaguara wyposażony jest w unowocześniony system recyrkulacji spalin (EGR). Zawory sterujące przepuszczaniem gazów wylotowych umieszczono bliżej kolektora wydechowego w celu szybszej ich reakcji.

Jaguar XF 3.0 Diesel S

Jaguar XF 3.0 Diesel S

Jaguar XF 3.0 Diesel S jest bardzo udanym samochodem, który na pierwszy rzut oka wywiera wielkie wrażenie, które jeszcze spotęguje się po pierwszej przejażdżce. Nowy silnik jest dostojnym konkurentem podobnego silnika BMW. Dynamiczne cechy tego modelu można zaliczyć do samej czołówki. `i4

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 1

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu Jaguar XF 3.0 Diesel S


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.