Naprzód VW Scirocco R - recenzja

 

Podziel się artykułem na społecznościowych i innych portalach.

Chcesz podzielić się tym artykułem z innymi? Klikając na ikony poniżej, można udostępnić w sieci.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopLinki ikona Bookmarky ikona TopArtykuly ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW Scirocco R - recenzja

Ondřej Koníček | Recenzje | Komentarzy: 0 |

Wreszcie w nasze ręce trafił nowy model najostrzejszego coupe, a mianowicie VW Scirocco z oznaczeniem R. Jest to bezpośredni konkurent Audi TT.

Wreszcie w nasze ręce trafił nowy model najostrzejszego coupe, a mianowicie VW Scirocco z oznaczeniem R. Jest to bezpośredni konkurent Audi TT.

VW Scirocco R - recenzja

VW Scirocco R - recenzja

Wersja R jest ekwiwalentem Audii TT S, które jest co prawda silnym autem, ale także bardzo drogim. Standardowe i nie tak mocne wersje Scirocca są badzo udane i od razu po wprowadzeniu ich na rynek doczekały się entuzjastycznego przyjęcia. Design wersji R można uznać za bardzo udany. Model poznacie według wyraźnego R, które umieszczone jest na przedniej masce oraz na tyle samochodu. Testowaliśmy błękitny metalik, który dodawał autu dynamiki i elegancji. Część przednia ma dość agresywne i dynamiczne zabarwienie, co podkreśla także potężny zderzak wyposażony w diody LED służące do dziennego świecenia. Auto posiada 18-calowe koła, a za dopłatą możecie zakupić koła o cal większe. W tylnej części samochodu dominuje podwójna rura wydechowa oraz skrzydło umieszczone nad tylną szybą. Tylna szyba jest dość mała i nie gwarantuje najlepszej widoczności, ale jest to coupe, dlatego można było tego oczekiwać. Wnętrze jest śwetne i byliśmy nim zachwyceni. Co prawda jest dość ciemne, ale wygląda wystarczająco sportowo i nowocześnie. Dominuje w nim trójramienna, sportowa kierownica oraz podświetlona błękitnym światłem deska rozdzielcza. Siedzenia sportowe poiadają wyraźną linię boczną, gwarantują ciału dobre oparcie nawet przy ostrej i agresywnej jeździe.

VW Scirocco R - recenzja

VW Scirocco R - recenzja

Wnętrze gwarantuje wystarczającą ilość miejsca nawet dla większych pasażerów i to na tylnych, jak i na przednich siedzeniach. Niestety dostęp to siedzeń tylnych nie jest najlepszy. Wóz jest wyposażony w dwólitrowy czterocylinder o mocy 265 koni w granicach 5100-6000 obr/min i momencie obrotowym 350 Nm w granicach 1700-5000 obr/min. Ten silnik znamy już z Audi S3. Moc silnika jest godna podziwu i jest mu jedno, na jakich obrotach pracuje w danym momencie lub jeżeli kogoś właśnie wieziecie, ponieważ za każdym razem jego siła wciśnie was w siedzenia. Przyśpieszenie z 0-100 km/h osiągnie w czasie 6 s i możecie kontynuować aż do maksymalnej prędkości 250 km/h. Auto posiada napęd jedynie na przednie koła, które sterujecie za pomocą półautomatyczniej skrzyni biegów wyposażonej w sześć biegów. Jazda i kierownanie jest bardzo wyważone, przyjemne, auto reaguje bardzo szybko i wrażliwe jest na najlżejszy dotyk kierowcy. Reakcja na zmianę kiernku jazdy jest natychmiastowa. Przy 19-calowych kołach trochę ucierpiał komfort jazdy, ale i to nie przeszkadzało nam za bardzo.

VW Scirocco R - recenzja

VW Scirocco R - recenzja

VW Scirocco R to bardzo udane coupe i jeżeli przyszłoby nam wybierać między nim a Audi TT S, bez większgo namysłu wybór padł by na coupe od VW. Co prawda jest potężniejszy, ale VW wzbudzi w kierowcy więcej emocji niż jego znacznie droższy konkurent od Audi.

VW Scirocco R - recenzja

VW Scirocco R - recenzja

drukuj

Dyskusja w artykule


Ocena:

głosów: 0

Uwaga: im większa liczba, tym lepsza ocena

Dyskusje

Dyskusja do artykułu VW Scirocco R - recenzja


liczba postów: 0

 

więcej

mniej

mniej marek

Twój głos został dodany.

Usuń możliwość

Model

wybierz

Musisz wybrać przynajmiej dwa produkty, żeby porównać.